Jag är inte dum, men jag skulle vilja vara.

Jag satt och tänkte på en sak idag. Varför tänker man? Alltså det är ju rätt så coolt att man kan tänka. Typ sitta på tunnelbana helt själv och komma på sig själv tänka på lustiga saker. Man kan lixom tänka på saker utan att någon annan vet man tänker på, det är som att prata med sig själv nästan ju, fast det bara är man själv som hör.
Tänka är ett roligt ord. Tänk på tänka, tänka, tänka flera gånger. Låter ju super roligt. Tänk att jag sitter och tänker här för mig själv just nu och funderar på varför jag ens skriver här. Hehe. Jag skrev "hehe" men jag tänkte faktiskt "höhö", men jag måste ju ha tänkt på det förstnämnda också eftersom jag skrev det. Eller ibland säger/skriver man ju saker utan att tänka först. Då är man dum. Fast nja, ibland kan man ju faktiskt säga riktigt bra saker utan att ha tänkt innan, då blir man förvånad.
Det är skönt att tänka, man kan tänka sig till saker. Tänk om man inte skulle kunna tänka, undra hur allt hade vart då. Man kan vara ledsen och tänka på något roligt som har hänt och bli glad igen. Bra.
Ofta när man pratar med någon så säger man ju tex "tänk dig honom utan hår", då tänker man ju på hur den personen skulle se ut utan hår. Det roliga är ju att alla tänker olika, alla bildar egna uppfattningar.
Jag tycker det är grymt att man kan tänka. Tänk, tänk, tänk.
Ska skaffa mig en tänkar hörna. Föresten, säger man "tänkar". Jag tänker för mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback